COMBI CURSUS CATEGORY MANAGEMENT, ACCOUNTMANAGEMENT EN KLANTGERICHT VERKOPEN

In 2,5 dag alles over category management, accountmanagement en klantgericht verkopen.

Combi cursus category management, accountmanagement en klantgericht verkopen

Tijdens deze cursus leert u de belangrijkste zaken over category management, accountmanagement en klantgericht verkopen in de sierteeltsector.

Doelgroep

Deze cursus is geschikt voor vrijwel alle medewerkers in diverse functies in de sierteeltsector, van in- of verkoper tot accountmanager en van productontwikkelaar tot logistiek manager.

Inhoud en programma

Onderwerpen die aan de orde komen zijn:

Blok 1.  Inzicht in de klant, land van de klant en concurrentieveld. Inzicht in eigen bedrijf, SWOT, USP en aansluiten op wensen van de klant. Daarnaast inzicht in actuele ontwikkelingen in de sierteeltsector.

Blok 2: uitleg category management, specifieke kenmerken en begrippen zoals positionering, segmentatie, instore marketing, onderdelen category management plan.

Blok 3: uitleg accountmanagement, specifieke kenmerken en begrippen zoals accounts, DMU, account doelstelling, account strategie, relation en partnership.

 

Optie 1: U maakt een landensheet, een category managementplan en retail-ready-concept en houdt een presentatie. U wordt daarbij ondersteund door de ervaren trainers Miranda Bakker en Lucas Jansen.

Optie 2: U maakt een landensheet, een accountplan of eenvoudig verkoopplan en houdt een presentatie. U wordt daarbij ondersteund door de ervaren trainers Miranda Bakker en Lucas Jansen.

Wat kunt u verwachten?

Tijdens deze cursus gaat u intensief aan de slag met alle aspecten van category management en accountmanagement in de sierteeltsector.  Met als doel om uw bedrijf, product of dienst succesvol te kunnen presenteren aan een (potentiële) klant, inkoper of de category manager van een retailer.

Tijdens de training wordt stap voor stap gewerkt aan het opzetten van een verkoopplan, accountplan of category managementplan voor een (potentiële) klant. Hierdoor is de cursus resultaat gericht en direct toepasbaar. In de laatste les presenteert u een plan of retail-ready-concept aan de medecursisten. Dankzij de praktische handvaten tijdens de training ontwikkelen de deelnemers zich tot een volwaardige en professionele gesprekspartner van (potentiële) klanten.

Combi category management, accountmanagement en klantgericht verkopen

Cursussen zijn ook in-company mogelijk!

Bedrijven die een in-company cursus accountmanagement of category management of verkopen of een combinatie ervan willen organiseren (al interessant bij 5 deelnemers) kunnen een mail sturen naar lucasjansen@floweracademy.nl.

Combi-cursus account- en category management en verkopen

FloweracademySPRINT

  • Data:
    • 23 en 30 november van 9.00 – 17.00
    • 7 december van 10 – 14 uur inclusief lunch (eindpresentaties)
  • Presenteren eindplan: 7 december
  • Locatie: Woubrugge
  • Kosten: € 1495,00

Hieronder kunt u zich aanmelden voor deze FloweracademySPRINT:




    Om spam te voorkomen vragen we u de onderstaande code over te typen.

    captcha