VIRTUELE CLASSROOM OPZET MARKETINGPLAN
Alle input voor het opzetten van een marketingplan
Floweracademy.NL virtuele classroom
Deze virtuele classroom thema-cursus maakt het mogelijk om vanuit huis of werkplek de virtuele lessen te volgen van Floweracademy.NL. Tijdens de cursus wordt een thema kort en krachtig behandeld.
Doelgroep
Iedereen die in korte tijd de belangrijkste zaken wilt leren over het professioneel opzetten van een marketingplan voor de marketingactiviteiten. Deze virtuele classroom is geschikt voor vrijwel alle medewerkers in diverse functies in de sierteeltsector.
Inhoud en programma
In 4 lessen van 1,5 uur in opeenvolgende lesdagen. We maken gebruik van het programma Zoom.
Onderwerpen die aan de orde komen zijn: uitleg stappen voor het opzetten van een marketingplan, de context, bepalen marketingstrategie en specifieke invulling van de marketingmix onderdelen.
Advies: volg eerst de virtuele cursus SWOT / USP die voorafgaand aan deze cursus wordt gegeven.
Wat kunt u verwachten?
Elke thema bestaat uit 4 lessen van 1,5 uur en een planbespreking op de laatste lesavond
De thema cursussen zijn praktisch en actueel en worden in een virtuele classroom omgeving gegeven op een vastgesteld tijdstip waarbij iedereen vanuit zijn eigen huis of werkplek kan deelnemen.
De ervaren docenten Lucas Jansen en Miranda Bakker zullen op camera te zien en horen zijn en ook de deelnemers kunnen virtueel meedoen d.m.v. chatten, camera of spreken.
Tijdens de thema cursussen maken we gebruik van:
- Videobellen met Zoom
- Online ondersteunende PowerPoints
- Interactieve kennisgame Kahoot
- Webapplicatie assortiment InfoFlowersPlants
- E-learning platform Floweracademy.TV
- “Live achter de camera” docenten Lucas Jansen en Miranda Bakker
Inclusief e-learning en webapplicatie assortiment
E-learning Floweracademy.TV en webapp InfoFlowersPlants
Als ondersteuning bij deze cursus kunt u gebruik maken van het e-learning platform van Floweracademy.TV. Hierop zijn oefenversies en achtergronden te leren aan de hand van video content en PowerPoints.
Als deelnemer krijgt u ook tijdelijk toegang tot de webapplicatie assortiment van InfoFlowersPlants. Deze webapp is de vervanging van de assortimentsboekjes van Bloemenbureau Holland. Onafhankelijke, consistente en up-to-date productinformatie in 8 talen met tal van zoekfuncties.
Thema: opzet marketingplan
Cursussen zijn ook in-company mogelijk!
Bedrijven die live of virtueel een in-company cursus marketing, accountmanagement of category management willen organiseren (al interessant bij 5 deelnemers) kunnen een mail sturen naar lucasjansen@floweracademy.nl.