ADVANCED CATEGORY MANAGEMENT
In 2 x 8 uur verdieping in Category Management en werken aan category plan!
Category Management
Tijdens deze verdiepingscursus leert u de belangrijkste zaken over category management in de sierteeltsector.
Veel zaken waar je als accountmanager mee te maken hebt zullen ook in deze cursus aan de orde komen.
Doelgroep
Deze cursus is geschikt voor medewerkers in diverse functies in de sierteeltsector, van in- of verkoper tot accountmanager en van productontwikkelaar tot logistiek manager, die contact hebben met inkopers en/of category managers van retailers. Ervaring of voorkennis is gewenst. De cursus is zeer geschikt voor oud-deelnemers van Floweracademy.NL cursussen accountmanagement en category management
Inhoud en programma
Onderwerpen die aan de orde komen zijn:
- Inzicht in category strategie en category drivers
- Inzichten in consumententrends
- Inzicht in concurrenten
- Inzicht in verkoopkanalen en winkelformules (inclusief margekolom)
- Formule positionering
- Shoppersprofielen
- Customer journey
- Analyse, SWOT en meetbare doelstellingen
- Propositie voor schap, prijs, promotie en assortiment
- aangepast op winkelformat: online of offline
- Schappenplan
- KPI’s
- Jaarplanning: activiteiten en acties
U maakt een category management plan en en geeft hiervan een presentatie aan uw medecursisten en een category manager uit het bedrijfsleven. U wordt daarbij ondersteund door de ervaren trainers Miranda Bakker en Lucas Jansen en ervaren allround category manager FMCG Nathalie van Iterson.
Wat kunt u verwachten?
Tijdens deze cursus gaat u intensief aan de slag met alle actuele aspecten en ontwikkelingen van category management in de sierteeltsector. Met als doel om voor uw bedrijf, product of dienst succesvol een partnership op te bouwen en te versterken met de betrokken partijen (team efforts).
Tijdens de training wordt stap voor stap gewerkt aan het opzetten van een category plan voor een retailer. Hierdoor is de cursus direct resultaat gericht. In de laatste les presenteert u dit plan aan de medecursisten en een category manager. Dankzij de praktische handvaten tijdens de training ontwikkelen de deelnemers zich tot een volwaardige gesprekspartner van (potentiële) klanten in retail-bedrijven.
Kennis van retail = meer verkoop!
Cursussen zijn ook in-company mogelijk!
Bedrijven die een in-company cursussen marketing, accountmanagement of category management (basis of gevorderden) willen organiseren (al interessant bij 5 deelnemers) kunnen een mail sturen naar lucasjansen@floweracademy.nl.