Retailsafari Londen

2 daagse retailsafari voor de Engelse Moederdag

Krijg inzicht in de verkoop van bloemen en planten tijdens een retailsafari in Londen voor de Engelse Moederdag.

Leerdoelen en resultaat

  • Kennis, inzichten en achtergronden van de Engelse markt 
  • Aan het eind van de marktverkenning kan de deelnemer een follow-up plan opstellen voor een eigen product of dienst.
  • Inspiratie op het gebied van nieuwe trends op gebied van food & flowers.
  • Inspiratie op het gebied van vers beleving in het algemeen en bloemen & planten in het bijzonder.
  • Impressie van de toonaangevende retail ketens in de UK.
  • Leer met andere ogen kijken naar je eigen product of category.
  • Interactie tussen en leren van overige deelnemers.

Competenties

Kennis over markt, product en land, marktonderzoek, markt- en consumentgericht, leren van andere sectoren, inspelen op actualiteit, win-win situatie creëren, ambitieus, accuraat, betrokken bij concurrenten / collega bedrijven en eigen werksituatie, durven te leren, flexibel, klantgericht werken, resultaatgericht.

Doelgroep

Iedereen die in korte tijd meer over de Engelse markt wil weten en de verkoop van de Engelse Moederdag met eigen ogen wil meemaken. Ook iedereen die anderen erover wil adviseren of een goede gesprekspartner wil zijn wanneer het over afzet in de Engelse markt gaat. Deze marktverkenning is geschikt voor vrijwel alle medewerkers die in de sierteeltketen werkzaam zijn: managers, leidinggevenden, ondersteunende en uitvoerende medewerkers. Speciaal voor medewerkers die te maken hebben met inkoop, verkoop, marketing, veilen, keuren of bemiddelen. Vooral voor commerciële functies als in- en (persoonlijke) verkopers of bemiddelaars is deze marktverkenning zeer geschikt.

Aantal deelnemers maximaal 7

Inhoud en programma

Vertrek per vliegtuig vanuit Nederland naar Londen Milton Keynes. Bij aankomst in Londen vertrekken we per minibus voor een safari langs de belangrijkste retailers in het Verenigde Koninkrijk met o.a. Tesco, Aldi en Lidl en anderen.

Met eigen ogen gaan we de laatste ontwikkelingen volgen in de categorie flowers & plants bij de toonaangevende retailers. In de winkels is te zien hoe belangrijk verpakking en point of sales is voor de juiste vers beleving. Bovendien is er volop aandacht voor ambacht, verzorging en communicatie. We overnachten in een stijlvol Engels hotel.

Op dag 2 vervolgen we onze safari langs retailers (supermarkten, tuincentra en bouwmarkten! We lunchen in een traditionele Engelse pub. Rond 22.00 op zaterdagavond zullen we weer terug zijn op Schiphol

Bezoeken

Bezoeken in Londen aan diverse  retailers  / organisaties. Afhankelijk van de groep die meegaat zal een selectie gemaakt worden uit supermarkten, tuincentra, bloemisten (ketens) DIY-stores of andere verkooppunten. U kunt hierbij denken aan:

  • Lidl
  • Coop
  • Marks & Spencer
  • Morrisons
  • Tesco
  • Aldi
  • Waitrose.
  • B&Q
  • D0bbies
  • Homebase
  • etc

Informeer naar de subsidiemogelijkheden voor kwekerij-medewerkers!

Het volgende zit in de reis inbegrepen!

  • Actuele landenpresentatie met markt en productinformatie, belangrijkste spelers en afzetpotentie.
  • Samenstellen van de indivisuele bedrijfs- of productpresentatie op de USP’s optimaal te kunnen presenteren
  • Foto’s van het bloemen en planten assortiment en andere impressies kunnen op deze website direct worden teruggezien.
  • Reis en verblijfskosten, behalve privé uitgaven en drank.
  • Hotel op basis van 2 personen / kamer
  • Professionele begeleiding door Floweracademy.NL
  • Gebruik maken van e-learning platform Floweracademy.TV

2 daagse Moederdag retail safari Londen

Aanvang: 12-13 maart 2021 – 6 uur
Duur: 2 dagen
Locatie: Londen

€ 1295,00

Hieronder kunt u zich aanmelden:




Om spam te voorkomen vragen we u de onderstaande code over te typen.

captcha