Nieuw! Workshop HortiStoreCheck
Inclusief de nieuwe applicatie HortiStoreCheck
Verzamel data met winkelbezoeken
Wil jij zo optimaal mogelijk informatie verzamelen tijdens een retail safari/ marktverkenning of winkelbezoeken? Wil jij deze gegevens en beelden efficiënt vastleggen om te gebruiken voor je account- of categorieplan en sales pitch? Dan is de workshop marktinzicht met behulp van de nieuwe HortiStoreCheck applicatie echt iets voor jou?
Doelgroep
Deze workshop is geschikt voor iedereen die werkt in de sierteeltsector en verkooppunten bezoekt om zich een beeld te vormen van de markt. De focus ligt op verkopers, accountmanagers en categorie-managers van zowel kwekerijen, handelsbedrijven, retailers, veredelaars als periferie-bedrijven.
Inhoud en programma
Tijdens deze workshops van 3 dagdelen leer je optimaal gebruik te maken van de HortiStoreCheck applicatie om gemakkelijk data te verzamelen. De info kan zowel voor intern gebruik met collega’s van in- en verkoop en marketing gebruikt worden alsook voor extern met een account- of categorieplan en/of verkooppresentatie. De workshop wordt gegeven door ervaren praktijk trainer Lucas Jansen en Miranda Bakker.
Het programma bestaat uit de volgende onderdelen en opdracht:
- Dagdeel 1:
- Uitleg van het gebruik van de HortiStoreCheck applicatie en voorbeeld case.
- Stel vast wat het doel is van jouw storechecks en data verzamelen.
- Dagdeel 2:
- Gezamenlijk 1 dagdeel op retail safari/ winkelbezoeken naar verschillende afzetpunten in verschillende segmenten met de totaal nieuwe HortiStoreCheck applicatie.
- Dagdeel 3:
- Vertalen van verkregen informatie en beelden naar een presentatie: analyseer de verkregen informatie en foto’s, identificeer afwijkingen, zaken die opvallen, vergelijk resultaten tussen winkels, regio’s, andere momenten em concurrentie.
- Je werkt aan je eigen presentatie van resultaten en aanbevelingen onder begeleiding van praktijk trainers.
- Zorgt voor opvolging van de plannen: monitoring, feedback, bijsturen.
Wat kunt je verwachten?
-
Je stelt je aanpak en doelstellingen voor winkel- of marktbezoeken scherp, vergeleken met je eerdere werkwijze.
-
Je leert waar je tijdens een storecheck op moet letten, inclusief welke foto’s belangrijk zijn van de winkelformule, het schap en jouw producten.
-
Je gaat werken met de HortiStoreCheck-applicatie.
-
Je leert te kijken door de ogen van de klant en let via de applicatie op alle onderdelen die voor jouw klant belangrijk zijn.
-
Je ontwikkelt vaardigheden om hoofd- van bijzaken te onderscheiden en betere keuzes te maken, zodat je klanten gerichter kunt bedienen.
-
Je krijgt praktische begeleiding in het maken van een professionele presentatie voor leveranciers, klanten en/of collega’s, waarmee je laat zien dat je de klant begrijpt en passende oplossingen biedt.

Verzamelen, analyseren en acteren


Deze workshop is ook in-company mogelijk!
Bedrijven die een in-company cursussen marketing, accountmanagement of category management (basis of gevorderden) willen organiseren (al interessant bij 5 deelnemers) kunnen een mail sturen naar lucasjansen@floweracademy.nl.